недеља, 05. октобар 2008.

AMD započinje Fusion kampanju

Advanced Micro Devices je u ponedeljak pokrenula globalnu marketinšku kampanju koja ima za cilj da udahne novu energiju imidžu ovog proizvođača čipova, naglašavajući njegovu osnovnu tehnologiju izrade procesora, naročito kada su u pitanju rešenja za obezbeđivanje grafike.

Dajući sebi svež sloj marketinške boje, AMD je odlučio da zameni svoj 2 godine stari moto koji je glasio “smarter choice” sa novim “the future is fusion”, za koji ova kompanija veruje da bolje naglašava buduće pravce u razvoju mikroprocesorskih i grafičkih tehnologija.

Najbolji primer trenutnih kompanijinih planova je njena Fusion arhitektura koja kombinuje centralni i grafički procesor na istom komadu silikona. AMD naziva svoj budući Fusion čip “obradnom jedinicom za akceleraciju” i planira da ga na tržištu dostupnim načini u drugoj polovini sledeće godine.

U međuvremenu, kompanija se nada da će fusion kampanja udahnuti novi život brendu AMD među korisnicima, naročito kada su u pitanju fanovi PC igara. Prilikom predstavljanja svoje nove kampanje AMD je i načinio dostupnom beta verziju softvera koji će igračima koji nisu vešti u overclock-ovanju komponenti omogućiti da izvuku najbolje moguće rezltate iz svog AMD hardvera.

Alat koji nosi naziv Fusion for Gaming uključuje opciju za automatsku optimizaciju peformansi AMD procesora, grafičkog čipseta kao i hard drive uz istovremeno održavanje stabilnosti sistema. Igrači često koriste slične alate da bi overclock-ovali procesore i izvukli maksimalne performanse iz njih ali preterivanje u ovakvim radnjama može da izazove nestabilan rad sistema.

PC i igrački entuzijasti međutim mogu da koriste nove alate koji su dostupni u okviru AMD paketa softvera da prilagode nivo performansi svojih procesora, istovremeno nadgledajući temperaturu, radni takt i stabilnost. Ipak, AMD se delimično ogradio od posledica korišćenja ovog softvera koji je još uvek u beta fazi naglašavajući da softver koji je kreiran da isključi neke pozadinske procese da bi teški grafički zahtevni zadaci vezani za igre mogli da se ostvare, može da načini servise kao što su Web konferencijski alati ili anti virusni softver trenutno neupotrebljivim.

AMD koji prilično zaostaje po pitanju kako profita tako i proizvoda u odnosu na svog najvećeg rivala Intel, želi da prekine niz kvartalnih gubitaka koji se nastavlja već duži period i koji je ovoj kompaniji doneo milijarde dolara gubitaka. Problemi za AMD postoje još od kako je ova kompanija odlučila da kupi ATI 2006 godine, obzirom da od tada ne može da konsoliduje svoje redove.

U pokušaju da prekine ovaj trend u roku do kraja ove kalendarske godine, AMD je prodao svoje poslovanje koje se odnosi na digitalne televizore kompaniji Broadcom za $192.8 miliona u gotovini. AMD-ova nova kampanja ukazuje da će ova kompanija da se fokusira na “platforme” tehnologija, što je sličan pristup koji Intel koristi godinama (i koji očigledno daje veoma dobre rezultate ukoliko se posmatra poslovanje Intela).

Na ovaj način Intel podupire svoje proizvode nudeći kompletan set karakteristika za desktop i notebook računare kao i servere. Ovakva strategija je od strane Intela korišćena kao potpora za uspeh brendova kao što su Pentium, Celeron, Centrino i Core 2.