субота, 20. октобар 2007.

Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 opis




Povratak u prošlost

Žanr taktičkih FPS igara je pre nekoliko godina imao dva predstavnika vredna pomene. Bile su to igre, koje su nosile potpis Toma Klensija (Tom Clancy) - Rainbow six i Ghost Recon. Dok se prva bavila specijalnim antiterorističkim snagama čije delovanje je prevashodno u gradskim sredinama, druga je bila orjentisana ka specijalnim vojnim snagama koje stupaju u akciju u toku rata. Iako su obe igre bile vrlo uspešne UbiSoft je napravio loš potez time što je nastavke prilično uprostio kako bi zadovoljio zahteve konzolaša. Ghost Recon 2 je oskudevao u svim onim aspektima, zbog kojih je i postao poznat. Na svu sreću drugi deo se nikada nije pojavio za PC. Uvidevši svoju grešku, UbiSoft je izradi nove igre iz ove franšize prišao mnogo ozbiljnije, razdvojivši proizvodni proces na 2 dela, jedan namenjen novim konzolama a drugi vernim fanovima igre na PC-u. Tako je rođen Ghost Recon: Advanced Warfighter. Nastavak prošlogodišnjeg prvog dela je pred nama i nosi vrlo simbolično ime - Ghost Recon: Advanced Warfigter 2 (u nastavku teksta GRAW 2).

Drama sa elementima akcije

Ako bi se ovaj nastavak upoređivao sa prošlim, malo bi detalja došlo do izražaja. Prva i najvažnija ( bez koje sama igra ne bi mogla da funkcioniše) je radnja. Fabula je smeštena svega par sati posle okončanja iste iz prvog dela. Ghost tim uspešno neutralisao pretnje u Meksiku i sprečio vojni udar, time i sprečio eskalaciju sukoba globalnih razmera. Međutim, nije sve tako ružičasto. Na putu kući, ka svojoj voljenoj ženi i porodici, saznajete da pobunjenici planiraju da napadnu Ameriku. Da stvar bude još ozbiljnija, pobunjenici poseduju nuklearno naoružanje. Tu igrač stupa na scenu, preuzimajući kontrolu nad kapetanom Mitchellom i četveročlanim Ghost timom. Akcija kreće, a završava se posle desetak misija i mnogo sati igranja, kada "Duhovi" uspešno neutrališu pretnju.

Kako sve to funkcioniše?

Kako sve to funkcioniše?Za razliku od verzije za konzolu, koju je razvio ogranak UbiSofta iz Montreala, igru je posebno za PC napravila kompanija GRIN, koja je (kao i kod prvog dela) projektu prišla detaljnije i sa mnogo više taktičkih elemenata. Izvođenje je iz prvog lica i direktnu kontrolu imate samo na kapetanu Mičelu, dok drugim saborcima naredbe zadajete preko posebnog HUD-a. Uz pomoć Cross-Com tehnologije možete "ući u oči" vaših saboraca, tako da vidite to što oni vide. Baš je na tom planu napravljen jedan od najvećih napredaka u odnosu na prošli deo, u kojem ste uz pomoć Cross-Coma mogli samo da vidite ono što vaši saborci vide, a sada imate mogućnost da iz njihove perspektive izdajete naredbe. Još jedna inovacija vredna pažnje je uvođenje dva moda vaših saboraca - Assault i Recon. Kada je Assault aktiviran oni će otvoriti vatru na sve neprijatelje, dok će u Recon modu biti malo suptilniji, tj. samo će uzvratiti paljbu, ali neće prvi napasti. Poslednja stavka vredna pomena je da u toku brifinga pre misije postoji mogućnost biranja više članova tima, tj. klasa. Tako da sada možete povesti trojicu snajperista, ili možda jednog snajperistu i dvojicu kao podršku. Izbor je samo na vama i vašem načinju igranja. Takođe, u sklopu brifinga pre početka svake misije postoji mogućnost biranja mesta odakle ćete početi. Obično se to svodi na izbor jednog od dva ponuđena i ne doprinosi preterano celokupnmoj igri, ali ipak je vredno pomena. Ovako analizirani delovi gameplaya možda deluju konfuzno, ali kao celina to dobro funkcioniše. Igrivost je na vrlo visokom nivou, pošto taktičkih mogućnosti ima na pretek. Na tom planu je GRIN uspeo da PC verziju odvoji od one za konzole, koja je prevashodno akcionog karaktera.

I slika i zvuk... GRAW 2

Posmatrano sa audio-vizuelnog aspekta GRAW 2 zaista deluje impresivno. Iako grafika nije u rangu jednog Crysisa ili BioShocka, ipak je vrlo lepa i detaljna. Teksture su zaista visoke rezolucije, i na najvišim podešavanjima deluju vrlo realistično. Celokupni grafički dojam dodatno popravlja odstupanje od ambijenta iz prošlog dela, u kojem su dominirale razne nijanse narandžasto-žutog. Ovaj put sve to deluje nekako realnije. I kao šlag na tortu treba dodati odlično urađene eksplozije, koje deluju "kao prave". Ako se tome pridoda i podrška za AGEIA PsysihX, onda stvarno nema više potrebu komentarisati grafički dojam. Ni zvučni dojam ne zaostaje za onim koji ostavlja grafika. Eksplozije i uopšteno svi ambijentalni zvukovi su odlično prezentovani. Glasovna gluma je malo lošijeg kvaliteta, ali to ne umanjuje kvalitet celine. Hardverska zahtevnost nije nepojmljiva, ali za ugodan igranje sa detaljima na maksimum ipak treba prilično brz računar.

Sitnice koje život znače

Sitnice koje život značeAtmosfera, ona posebna stavka, zbog koje klasici ostaju upamćeni čak i kada ih pregazi vreme i kada sa tehničkog aspekta više nemaju šta da traže među ultra realističnim hitovima. Ali klasici se uvek igraju. Uzmimo za primer Max Payne, koji je većem delu igračke populacije mnogo bolji od najnovijeg klona - Strangleholda, koji je u svemu superiorniji od starog dobrog Maxe, ali u jednom delu nije. U atmosferi! A da li GRAW 2 ima atmosferu vrednu pomene, kojom bi se svrstala u red klasika!? Pa zasigurno da nema. To ne znači da je atmosfera loša, ali joj fali ono nešto malo kako bi ostala upamćena za sva vremena. Igra će vas uvući u svoj svet, posebno ako preferirate žanr taktičkih FPS, i biće zabavna, ali neće ostati upamćena dugo posle izlaska.

AI, ili možda AUI (Artifical UnInteligence)

Odmah moram reći da su vaši saborci jednostavno "glupi" i da ćete se većinom osećati kao njihova dadilja nego kao komandant. Iako izvršavaju naredbe relativno tačno, dešavaće se da se negde zaglave, ili da jednostavno bezglavo ulete u liniju vatre. Ne treba odbaciti mogućnost da ja nisam dovoljno vešt strateg, ali jednostavno nikada (ili skoro nikada) nije funkcionisalo onako kako sam ja zamislio. Toliko o tome!

Man to man

Multiplayer naravno postoji i sastoji se od klasičnog deathmatcha, preko timskog deathmatcha i još nekih specijalnih modova, od kojih je najzanimljiviji Assault vs. Recon. Igrači se podele u 2 tima - Recon, koji ima cilj da uništi određene ciljeve na mapi, a drugi tim - Assault, ima cilj da ih u tome spreči.

War... War never changes

GRAW 2 nije loša igra. Naprotiv, vrlo je zabavna, posebno ako posedujete dara za taktiziranje. Ono što je najviše sputava su razni propusti oko AI koda, ali i poneki bagovi. U zavisnosti od toga kakav ste profil igrača, može se desiti da ćete igru uzdizati do nebesa, a možda je nećete moći organski svariti. Ja sam tu negde između, malo više orijentisan nebesima, pa je i ocena takva.

Minimalna konfiguracija:
CPU: 2 GHz Intel ili ekvivalentan AMD
RAM: 1GB
VGA: NVIDIA Geforce 6600GT or ATI Radeon X1300PRO 128MB DirectX 9.0c

Preporučena konfiguracija:
CPU: 3.4 GHz Intel ili ekvivalentan AMD
RAM: 1GB
VGA: NVIDIA Geforce 7900 or ATI Radeon X1900 256MB DirectX 9.0c