понедељак, 1. децембар 2008.

Microsoft WARP - 3D grafika koju obrađuju procesori

Iako se za 3D grafiku već dugo vremena stara GPU, Microsoft će pokušati da vrati doba softverskog renderinga korišćenjem snage sistemskog procesora. Kompanija je kreirala Windows Advanced Rasterization Platform, skraćeno WARP 10. Ovaj mehanizam bi trebao biti uključen u Windows 7 operativni sistem. Njegova glavna karakteristika bi trebala biti omogućavanje DirectX 10 i DirectX 10.1 softverskog renderinga, i on će biti deo Windows 7 operativnog sistema. Kako će CPU, a ne GPU, vršiti sav posao, ovo će garantovati dodatno komplikovanje razvojnih tehnika. WARP 10 je namenjen "povremenim igračim", odnosno onima sa sporim integrisanim grafičkim čipovima, koji bi se ponekada poigrali.



Zamišljeno je da novi mehanizam koristi veliki broj jezgara i visoke radne taktove. Prema tvrdnjama Microsofta, WARP 10 brže pokreće Crysis u 800 x 600 rezoluciji sa Core i7 CPU-om od Intel DX10 integrisane grafike. Ipak, priznaje se da će low-end diskretna grafika biti daleko bolje rešenje od ovakvog mehanizma.