Ova vest je dala novi podsticaj pregovorima koje Microsoft vodi oko kupovine kompanije koja je rival kompanije Google. Google poseduje 57% ad-server tržišta navodi se u izveštaju. Microsoft i Yahoo zajedno imaju samo 15% što znači da čak iako se Microsoft i Yahoo slože oko spajanja po pitanju ovog posla, ni ova kombinacija neće obezbediti da se približe Google-u na ovom polju.
Greg Sterling, glavni analitičar pri Sterling Market Intelligence, ne očekuje da vidi značajnu izmenu po pitanju ovih odnosa. On navodi da ne vidi mogućnsot kako bi Microsoft mogao da dostigne Google za tako kratko vreme. Sterling navodi da bi Microsoft moga da kupi veliki broj manjih firmi ali da ni to ne bi dalo značajne rezultate te da on misli da Microsoft ima nameru da vrši manje kupovine da bi povećao svoj udeo u ad-serving tržištu.
Prilikom pregleda ovih brojeva, analitičari navode da je veoma važno imati na umu da se podaci odnose samo na Ad serving i da Display Advertising nije obuhvaćen ovom analizom. Ukoliko dođe do potpunog spajanja Microsoft-a i Yahoo-a, kompanija će biti pozicionirana da se na efikasniji način suoči sa Yahoo-om na kompletnom polju advertajzinga. Yahoo poseduje 10.5% Display tržišta dok Google poseduje 1.5%, navodi se u saopštenju comScore.
Prema analizi kojom su obuhvaćeni Ad Server pozivi širom 75 miliona domena pokazala je da su i Yahoo i Microsoft izgubili značajan tržišni udeo u poređenju sa podacima iz marta meseca kada je u pitanju ukupno tržište. Google je zadobio tržišnu prednost sa kupovinom DoubleClick-om. Prema izveštaju Attributor-a, Google AdSense je dominantan na malim sajtovima dok je Google-ov DoubleClick vodeći kada su u pitanju veliki sajtovi.
To znači da DoubleClick stremi ka većim sajtovima, zaobilazeći Yahoo i prelazeći na drugo mesto. Yahoo beleži 9.7% a Microsoft 3.8% tržišta, dok AOL beleži 6.6%. iako Google nije viđen kao velika pretnja sa gledišta kompanija Microsoft i Yahoo – pa čak i od strane tzv. Microhoo – ova kompanija je svedok eksplozije novih Ad mreža u toku ove odlazeće godine. Samo jedna je upala na Attributor-ovu listu prvih pet.
To je kompanija Revenue Science koja je zabeležila 6.7% tržišnog udela, postavljajući se na poziciju ispred AOL i kompanije Microsoft. Dalje u izveštaju se navodi da DoubleClick i AdSense nastavljaju da dominiraju ad-server tržišnim udelom obuhvatajući 31% i 26% procenta udela, što je skoro tri puta u odnosu na Yahoo koji je najbliži konkurent nevezano za Google. Zajedno, AdSense i DoubleClick obuhvataju 54% u ovom segmentu.
Za manje sajtove sa manje od milion jedinstvenih posetioca mesečno, AdSense beleži 38% tržišnog udela, što je sedam puta više u odnosu na ValueClick, njegovog najbližeg konkurenta. Google i DoubleClick beleže 60% udela na ovom polju. Takodje je potrebno pomenuti činjenicu da zajedničke pozicije koje Attributor naziva „Big 3“ – DoubeClick-ov deo je najjači kada su u pitanju sajtovi vezani za automobilsku industriju dok je AdSense neprevazidjen po pitanju blog sajtova sa 40% a Yahoo je najjači kada su u pitanju sajtovi vezani za zdravstvo i medicinu sa zauzetih 13%.
0 comments:
Постави коментар