Kompanija očekuje da će njeni razvojni alati ovu platformu izdignuti iznad proizvoda konkurentskih kompanija kao što su nVidia i AMD-ove ATI jedinice. Larrabee se očekuje da će se pred proizvođačima računara naći krajem 2009 godine ili početkom 2010 i označiće intel-ov ulazak na rastuće tržište takozvanih grafičkih obradnih jedinica opšte namene koje mogu da rade i sa grafičkim i negrafičkim radnim okruženjima.
Pored toga Larrabee koji je kodni naziv za Intel-ov grafički procesor će značiti ulazak ove kompanije na tržište diskretnih grafičkih kartica koje se postavljaju u zasebne slotove na matičnim pločama (za razliku od integrisanih rešenja koja su smeštena na matičnoj ploči) i izvršavaju intenzivne grafičke zadatake koje zahtevaju video igre ili video i foto editovanje.
Da bi svojoj novoj platformi obezbedio dobar start Intel traži način da privuče kreatore igara i ostale kreatore programa lakše programabilnom platformom u odnosu na svoje rivale, naveo je Patrick P. Gelsinger, viši potpredsednik i generalni menadžer Intel-ove Digital Enterprise grupe. Na pitanje novinara da li će ovaj pristup biti uspešan, Gelsinger je odgovorio da ne zna ali na osnovu reakcija nezavisnih kreatora softvera može da pretpostavi da uspeh neće izostati.
On je priznao da do sada nijedan alat koji bi služio kao podrška platformi nije izdat ali se sa nezavisnim kreatorima softvera utvrđuju detalji. Ulaskom na tržište Intel će pokušati da sustigne nVidia-u i AMD ATI koji rade na pojednostavljivanju razvoja svojih platformi boljim alatima i razvoju sopstvenih grafičkih procesora. Ipak ove dve kompanije su u prednosti u odnosu na Intel jer su na tržištu diskretnih grafičkih rešenja već godinama.
Ipak Intel gaji uverenje da uspeh koji je postigao kada je u pitanju pravljenje softverskih razvojnih alata za procesore može da prenese i na tržište grafičkih procesora. Ovu nadu Intel-a potvrđuje prošlogodišnje izdavanje alata koji pomažu programerima u izgradnji programa koji će manje opteretiti program tako što će koristiti procesorsku snagu grafičkog procesora.
Intel-ovi planovi kada je u pitanju grafika pre Larrabee-ja su se uglavnom odnosili na integrisana grafička jezgra koja su bila implementirana u okviru čipsetova. Ovakva tehnologija će biti deo Nehalem-a, što je kodni naziv za naslednika Intel-ove trenutne Core mikroarhitekture. Prvi Nehalem procesori koji će u stvari biti vrhunski quad core modeli će biti isporučeni kreatorima sistema u drugoj polovini ove godine.
Prvi Nehalem procesori ipak neće imati integrisanu grafiku. Ona će doći kasnije ali neće biti bazirana na Larrabee-ju, navodi Gelsinger. Ipak odlazeća tehnologija će predstavljati glavni upgrade kada su u pitanju Intel-ova integrisana grafička rešenja. U svom nedavnom obraćanju, pored Larrabee-ja i Nehalem-a, Gelsinger je takođe pomenuo i Dunnington, što je kodni naziv za Intel-ov prvi procesor koji karakteriše šest jezgara. Pred proizvođačima računara ovaj čip bi trebalo da se nađe u drugoj polovini godine i bio bi baziran na Intel-ovom 45nm tehnološkom procesu.
Ovaj čip će imati 1.9 milijardi tranzistora, 16MB L3 cache-a kao i najnoviju Intel-ovu tehnologiju namenjenu virtuelizaciji. Dunnington će raditi sa istim čipsetom koji se danas koristi sa Intel-ovim 7300 serijama Xeon čipova. Geslinger je takođe pomenuo i da Intel radi na razvoju nove generacije procesora koji bi bili izrađeni korišćenjem 32nm tehnološkog procesa i koji nose kodni naziv Westmere a koji bi svetlost dana trebalo da ugledaju krajem sledeće godine, nakon čega bi usledio njihov izdanak Sandy Bridge tokom 2010.
0 comments:
Постави коментар