Nedavno je i Google predstavio Google Friend Connect koji obećava da će društvene mreže i njihove karakteristike omogućiti i za ostatak interneta. U zvaničnom izdanju kompanije Google povodom ovoga navodi se da će Google Friend Connect obezbediti sigurnu autorizaciju API za vlasnike Web sajtova za ugrađene aplikacije i karakteristike bilo kojeg društvenog sajta koji se pojavi.
Međutim, prava prednost je to što će ove karakteristike biti obezbeđene kao delovi koda koji vlasnici Web sajtova jednostavno postave na ona mesta na sajtovima na kojima žele. Na ovaj način se uklanja potreba za skupim programiranjem ovih karakteristika i obezbeđuje se integracija društvene mreže u ostatak Web-a. Google ilustruje potencijal ove nove platforme sa Web sajtom nezavisnog muzičara Ingrid Michaelson koja koristi Google Friend Connect da ubaci muzičke karakteristike iLike u svoj sajt.
Kada Google Friend Connect zaživi (samo za određeni broj odabranih Web sajtova), posetioci Ingridinog sajta će moći da vide komentare njenih prijatelja sa društvenih mreža, moći će da vide ko ide na neki od njenih koncerata, dodaju njenu muziku u svoje profile ali i veliki broj drugih mogućnosti će biti dostupan bez potrebe da se posećuje iLike Web sajt. Predsednik iLike, Hadi Partovi, izjavio je da želi da njihov sajt bude svima dostupan tako što će ga oni načiniti dostupnim svima a neće čekati da svi dođu na sajt.
Sledeći napredak društvenih mrežnih sajtova obeležen je oslobođenjem podataka za ostatak Web-a. Facebook Connect, na primer, svojim korisnicima će omogućiti da vide Web aktivnosti njihovih Facebook prijatelja a MySpace Data Availability inicijativa će korisnicima omogućiti da ubace svoje podatke o profilu u Twitter sa linkovima do njihovih MySpace strana pa čak i ka omiljenim blogovima.
Imajući u vidu činjenicu da Google do sada nije uspeo da načini neke značajnije korake sa svojim društvenim mrežnim sajtom, Google Friend Connect odražava Google-ove slične napore kao što je OpenSocial da bi se pozicirao kao provajder platforme sa alatima koji pokreću društvene mreže. I dok Facebook i MySpace svu svoju pažnju usmeravaju više na obuhvatanje društvenih mreža, Google Friend Connect ima na raspolaganju ostatak interneta sa jednostavnim alatima koji bilo koji vlasnik može ugraditi u svoj sajt. Tako da ne možemo reći da Goodle Friend Connect nema mana. Google Friend Connect je ograničen kada je ugrađen u sajt, navodi se u izveštajima.
Za sada se čini da karakteristike koje su obezbeđene putem Google Friend Connect u suštini najviše predstavljaju samo vrata ka prilagođenom portalu za bilo koju društvenu mrežu koja se embed-uje. Iako ima očiglednih i značajnih implikacija po pitanju privatnosti u ovoj ideji, to takođe znači da vlasnici Web sajtova neće biti u mogućnosti da se direktno uključuju u prenos podataka sa društvenih mreža. Kompanija Google ima još dosta posla koje treba da završi vezano za Google Friend Connect pre nego što postane javno dostupan. Kako se čini, Google Friend Connect zvuči kao odličan način da se podacima i karakteristikama društvenim mrežnih sajtova omogući da putuju izvan granica jednog Web sajta.
Нема коментара:
Постави коментар