понедељак, 8. децембар 2008.

Windows 7 uvodi WARP


Čini se da Intel nije jedina kompanija koja teži ka obezbeđivanju Direct3D u softveru; Microsoft je takođe pre nekoliko dana najavio da planira da uvede novu karakteristiku koja nosi naziv WARP u Windows 7 operativni sistem koja će korisnicima omogućiti da pokrenu Direct3D 10 i 10.1 na centralnom procesoru.

U onome što može biti shvaćeno kao odgovor na Vista debakl gde je bilo neke zabune oko toga koji vam je 3D grafički hardver specifično potreban da pokrenete Windows Vista Aero interfejs, Microsoft je predstavio proizvod koji nosi naziv „u potpunosti prilagođen softverski rasterizer“ nazvan WARP (Windows Advanced Rasterization Platform) 10, koji uklanja potrebu da posvećenim hardverskim 3D akceleratorom.

Microsoft o novoj karakteristici navodi da će WARP 10 karakterisati podrška za sve karakteristike i precizne zahteve za Direct3D 10 i 10.1 kao što je ranije navedeno ali će tu biti i podrška za do 8x višestruki anti-aliasing, anizotropsko filtriranje kao i opcione formate teksture.

Minimalne specifikacije procesora koje su neophodne jesu jednostavni centralni procesor radnog takta 800MHz a čak nije potreban ni MMX ili SSE, iako Microsoft navodi da će WARP 10 raditi mnogo brže na procesorima sa više jezgara i sa SSE 4.1.

Naravno, renderovanje na pojedinačnom desktop procesoru neće biti moguće upoređivati sa solidnim posvećenim 3D grafičkim karticama kada govorimo o vrhunskim igrama, ali Microsoft je objavio rezultate nekih veoma zanimljivih testova koji pokazuju da je sistem brži nego Intel-ova trenutna integrisana DirectX 10 grafika.

Pri pokretanjeu igre Crysis pri 800x600 rezoluciji uz najniža moguća podešene kvalitete, Core i7 sistem sa osam jezgara radi pri prosečnoj brzini od 7.36fps u poređenu sa 5.17fps koje obezbeđuje Intel-ova DirectX integrisana grafika.

Naravno, ovako nizak nivo performansi nikako neće ugroziti ATI i nVidia-u na polju PC igara, ali to može značiti da će Windows 7 3D desktop interfejs biti pristupačan svima, bez obzira na to koju grafičku kartu poseduju.

Čelnici kompanije Microsoft takođe navode da je ova tehnologija usmerena za uobičajene igre, što objašnjavaju činjenicom da je većina najbolje prodavanih igara za Windows simulacije ili uobičajene igre, od kojih nijedna ne zahteva grafiku visokih performansi ali stilovi igara će uveliko profitirati od grafike zasnovane na modernom shader-u. Microsoft takođe naglašava da ova tehnologija takođe može biti veoma korisna za emulatore i virtuelna okruženja koja pokušavaju da prikažu naprednu 3D grafiku.