недеља, 13. јул 2008.

Pretraživi multimedijalni flash format

Multimedija je uvek bila teška za pronalaženje putem engine-a za pretragu pa ni Flash sadržaji nisu izuzetak, barem nisu bili do sada.

Kompanija Adobe je pre nekoliko dana predstavila novu tehnologiju koja olakšava pretraživanje Flash fajlova. Ali i dalje je pred ovom kompanijom dug put dok ne obezbedi laku pretragu ove vrste media fajlova. Adobe je predstavio tehnologiju koju naziva Searchable SWF tehnologija, koja je obuhvaćena verzijom Flash plejera koja je „optimizovana za engine za pretraživanje“ koji će Adobe distribuirati kompanijama koje obezbeđuju usluge pretraživanja počevši sa kompanijama Google i Yahoo.

Kada ovaj mehanizam za pretragu naiđe na SWG Flash fajl, specijalni Flash plejer će se pokrenuti. Flash plejer će voditi svaki oblik Flash fajla poput virtuelnog korisnika, pronalažeći i pomažući mehanizmu za pretragu da indeksuje test i linkove zajedno sa putem i pretragom kroz druge nepovezane fajlove koje je Flash fajl pokazao. I dalje samo će tekst i linkovi imati mogućnost pretrage.

Grafika i video, uključujući FLV fajlove, neće moći da budu indeksirani na pravilan način i neće biti mogućnosti da se vrši pretraga i indeksiranje meta podataka koji su ugrađeni u Flash fajlove (iako prema navodima Adobe-a SWF i FLV fajlovi imaju metadata polja) ili da se omogući ljudima da povežu specifičan sadržaj sa Flash fajlom da bi se rezultati pretrage načinili relevantnijim.

Takođe, kada korisnik klikne na rezultat pretrage, on će biti odveden na početak Flash fajla i moraće da se kreće kroz njegov sadržaj da bi našao ono što mu je potrebno. Adobe traži načine da unapredi mogućnosti specijalizovanog Flash plejera ali je dosta neodređen kada su detalji u pitanju. Indeksiranje meta podataka je jedna od mogućnosti. Za sada Google neće biti u mogućnosti da vrši pretragu Flash fajlova koji su pokrenuti preko neke od formi JavaScript-a, moći će indeksirane eksterne fajlove pokrenute Flash fajlom nezavisno od Flash sadržaja i neće moći da indeksira Flash sadržaj na određenim nestandardnim jezicima kao što su Herbejski ili Arapski.

Ono što je sigurno za prvo vreme je da engine-i za pretragu će moći da indeksuju bilo koji Flash sadržaj, ali pitanje sa koliko tačnosti. Google je tako upozorio Webmastere da sajtovi koji su samo bazirani na Flash-u neće biti pravilno indeksirani od strane mehanizama za pretraživanje. Programerima se zato preporučuje da koriste Flash samo onda kada je potrebno radi naglašavanja određenih detalja na stranici i bogatih media sadržaja, dok se takođe preporučuje da se sadržaj i navigacija ostave u tekstualnoj formi ili da se obezbedi ne-flash verzija sajta zajedno sa Flash verzijom.

Svaka mogućnost uvećanja vidljivosti Flash fajlova od strane mehanizama za pretragu može da da optimizatorima mehanizama poretrage nova sredstva, oglašivačima više informacija o ciljanim sajtovima a programerima spokoj kada je u pitanju kreiranje Web sajtova koji su bogati Flash sadržajima, dok korisnicima koji vrše pretragu znatno unapređene rezultate. Prema navodima Justin Everett-Church-a, višeg menadžera proizvoda za Flash plejer pri Adobe-u, ukoliko ste Web programer ne morate više da birate između Flash-a i toga da imate sadržaj koji je moguće pronaći mehanizmima za pretragu. Programeri neće morati da urade nikakvo specijalno prilagođavanje da bi svoje Flash fajlove načinili više pogodnim za pretraživanje, izuzev da osiguraju da fajlovi sadrže tekst i linkove.

Iako su inženjeri koji rade na engine-ima za pretragu kao što je Google radili naporno na tome da razviju mogućnost pretraživanja Flash fajlova za statički tekst i linkove, Adobe-ova nova tehnologija obećava da će im pomoći da tačnije i temeljnije vrše navigaciju kroz kompletne Flash fajlove. Google je prva kompanija koja će predstaviti svoje unapređeno Flash indeksiranje nakon čega će je sledoti Yahoo. Adobe o novoj tehnologiji još uvek vodi diskusije sa kompanijama Microsoft i Baidu o implementiranju nove tehnologije i u mehanizme pretrage ovih kompanija.