среда, 19. децембар 2007.

Crysis opis

Turski marš


Marš braće Yerli kroz igračku industriju je započeo 1999. godine formiranjem Crytek studija. Prvi koraci su bili tihi, gotovo nečujni. Njihov prvi projekat je tehnološki demo, koji je demonstirao mogućnosti tadašnjih najsavremenijih grafičkih kartica. Kako je vreme odmicalo koraci Cryteka kroz igračku industriju su postajali sve glasniji, da bi se konačno, potpomognuti UbiSoftom, pretvorili u pravi marš. Proizvod saradnje UbiSofta i Cryteka je svima dobro poznat Far Cry, koji je te, sada već davne, 2004. godine bukvalno pregazio konkurenciju i napravio pravu pometnju u industriji. Igrači širom sveta su bili očarani vizuelnim kvalitetima igre i lako su zanemarili propuste u priči, koja je, realno govoreći, bila najslabiji elemenat igre. Crytek je skoro preko noći postao jedan od najcenjenijih timova u industriji, što mu je lako obezbedilo saradnju sa gigantom kao što je Electronic Arts. Početkom prošle godine je objavljeno da Crytek radi na novom naslovu, nazvanom Crysis, koji će pokretati najsavremeniji endžin. Nastala je prva pometnja. Svaki novi screenshot se prihvatao sa velikim oduševljenjem, a kada bi Crytek pustio neki trailer ili on-stage demonstraciju onda bi igračka populacija ušla u neko stanje ekstaze. Crysis je odmah dospeo na sam vrh liste najisčekivanijih igara svakog igrača. Dan kada je Crysis pušten u prodaju je za svakog FPS fana postao najvažniji dan u godini. Svi su igri prilazili sa velikim starhopoštovanjem, plašeći se da im se neće svideti ono što zateknu u njoj. Na sreću, svi ti strahovi su neopravdani, pošto je Crysis remek delo igračke industrije, kakvo se retko viđa!

Pre početka


Nemoguće je početi opis ove igre a da se, pre svega, ne izdvoji par trenutaka za divljenje tehnološkim dostignućima, koja su vredni Turci implementirali u ovaj naslov. Vizuelni dometi Crysisa premašuju svaku igru za "dve dužine koplja" i čini se da će tako ostati i naredne godine. Detaljnost flore i faune tropskog ostrva, na koje je igra smeštena, je gotovo fotorealistična. Teksture, igra svetlosti i senki, penušanje talasa kada udaraju o obalu, sve je to na do sada ne viđenom nivou. Ako kojim slučajem niste bili na moru ove godine, onda vam Crysis može pružiti osećaj najbliži realnosti. U trenucima prvog izlaska na plažu će svakom igraču zastati dah. Izlazak sunca, koje obasjava površinu mora, koja lagano talasa. Čisto zadovoljstvo. Implementirani fizički engine ni najmanje ne zaostaje za grafičkim. Imate mogućnost da uništite bukvalno sve što vam se nađe na putu. Jedino teren nije sklon deformaciji. Najzanimljiviji elemenat je mogućnost obaranja stabala. Svojom puškom možete bukvalno poobarati sva stabla u šumi, i sve se to dešava u realnom vremenu, tj. nije unapred predodređeno gde će stablo pući. Naravno, i kod ove igre važi pravilo "Koliko para toliko i muzike". Da bi ste uživali u vizuelnim blagodetima Crysisa u punom sjaju trebaće vam Mašina, koja je za većinu žitelja naše zemlje samo misaona imenica u ovom trenutku. Takav kompjuter cenovno zalazi u četvorocifrene brojeve izražene u Evrima. Na svu sreću, engine koji pokreće Crysis, inače nazvan CryEngine 2, je vrlo skalabilan, tako da svako može podesiti grafiku kako bi imao najbolji odnos između kvaliteta prikaza i broja frejmova po sekundi. Kritike na neoptimizovanost engine-a se ne mogu uputiti, pošto ono što Crysis nudi zaista zahteva "paklenu mašinu".

Vežite se, polećemo!


Slično kao i u Far Cry-u i ovde ne postoji intro u pravom smislu te reči, koji bi vas detaljnije uveo u priču. Znate samo da je godina 2020. i da su Severnokoreanci zarobili grupu Američkih arheologa, koji su otkrili nešto veoma važno na jednom od ostrva u Filipinskom moru. Amerikanci šalju najelitniju jedinicu sa zadatkom da nađe i spasi američke arheologe. U tom trenutku igrač preuzima ulogu nad Nomadom, članom specijalne američke Delta Force jedinice za koju je karakterističnaupotreba Nno odela, koja im daju neke prednosti u zavisnosti od date situacije. Kao što to obično biva, prosta misija se brzo zakomplikovala, a i ubrzo shvatate da nije sve onakvim kakvim se na prvi pogled čini. Fabula je koherentna i prati Nomada kroz niz misija, koje su pospajane u jednu logičku celinu. Odgovore na pitanja sa početka igre moraćete da sačekate do druge polovine igre, kada fabula dobija obrt. Jedino što se priči može zameriti je nedostatak kraja, koji bi upotpunio priču, a to jasno ukazuje na namere Cryteka da pravi nastavak. Dužina igre je, danas već standardnih, osam časova u slučaju da kroz nju projurite. Ako želite da uživate u raskoši koju igra nudi trebaće vam više vremena. Nekome će se možda dužina igre činiti nedovoljnom, ali svako veštačko rastezanje bi dovelo do gubljenja dimanike i eksplozivne prezentacije korektno režirane priče.

Crysis 19 Crysis 18 Crysis 22

FPS u svom punom sjaju


Crysis žanrovski pripada čistokrvnom FPS-u, bez dodatnih elemenata bilo kojeg drugog žanra. Igra se odigrava pravolinijski, bez mogućnosti da igrač izmeni nešto svojim postupcima. Međutim, Crytek je linearnost igre vešto zamaskirao time što je igra smeštena na ostrvo, koje ne ograničava putanju kojom igrač mora da se kreće. Dodatnu šminku nelinearnosti daje Nano odelo, koje igraču daje više opcija kako prići problemu. Mogućnosti Nano odela, da vas privremeno načini nevidljivim ili da vam pojača štit, dovešće vas do mnoštva situacija u kojima će igrač imati više solucija za određenu prepreku. Takođe, odelo može i da vam poveća brzinu ili da vam da veću snagu. Kada pojačate snagu možete skočiti na vrh kuće. Visoki skokovi u kombinaciji sa nevidljivošću mogu biti vrlo smrtonostni po protivnike. Kada već spominjem protivnike, da kažem da je veštačka inteligencija generalno dobra, i grupa protivnika će uvek pokušavati da vas opkoli, da nađe neki zaklon i generalno je svesna svoje okoline. Jedina zamerka se može uputiti na to da veštačka inteligencija ne reaguje baš najbolje kada koristite nevidljivost. Ako u toku borbe (dok protivnik puca u vas) iskoristite nevidljivost, on će se izgubiti i počeće da puca svuda naokolo u prazno. U kasnijem delu igre protivnici će vam mahom biti vanzemaljci. Stiče se utisak da se kreiranju vanzemaljaca prišlo sa manjom dozom kreativnog stvaralaštva, pošto svi do jednog liče na velike mehaničke lignje. Čak im je i veštačka inteligencija na nešto nižem nivou. Izbor oružja nije do sada najveći arsenal viđen u FPS igrama, ali je sasvim dovoljan da se igraču ostavi dovoljno manevarskih sposobnosti. Takođe, svako oružje je modularno, tj. možete na svako oružje prikačiti prigušivač, baterijsku lampu, taktiči nišan, ili snajperski nišan. Izbor je na vama.

Tech demo? Definitivno ne!


Crysis je pre svega vrsna igra, najviše klase, sa pregršt zanimljivih elemenata i sa vanserijskom vizuelnom podlogom. Okarakterisati Crysis kao tech demo za novi engine i DirectX 10 bi bilo pogrešno. Igra stoji rame uz rame sa najboljim predstavnicima žanra po pitanju atmosfere i igrivosti, dok se grafički izdvaja od celokupne ponude. Žanrovskih inovacija u ovoj igri nema previše, ali mešavina svega najboljeg iz dosadašnje istorije FPS igara daje sate čiste zabave, upotpunjene samim vrhom vizuelne prezentacije. Uživati u Crysisu se može čak i ako ne posedujete računar sličan onome koji NASA koristi za svemirska istraživanja. Tada užitak, naravno, nije potpun, ali je sličan onome koji će vam ponuditi bilo koji FPS, koji je izašao u skorije vreme. Crysis definitivno treba odigrati i za nekoliko godina, kada prosečni kompjuteri budu dovoljno snažni da ga pokrenu u punom sjaju.

Crysis 47 Crysis 05 Crysis 31

Eho za budućnost

Koraci Cryteka postaju sve glasniji. Svaki novi korak napravi eho, koji se čuje dugo nakon koraka. Ovaj korak zvani Crysis je napravio eksploziju veličine omanje nuklearne bombe i njen eho će se čuti još mnogo godina. Crysis je nešto što svaki igrač mora doživeti, nešto što se mora odigrati onako kako su braća Yerli zamislila. Možda će iz toga razloga Crysis ostati dugo upamćen, pošto će se tek za godinu-dve moći igrati na mainstream računarima. To je samo dokaz koliko je tehnologija implementirana u njega ispred svoga vremena. Do nekog novog koraka braće Yerli kroz industriju ostaje nam da uživamo u blagodetima koje Crysis pruža.


Naziv Igre: Crysis
Žanr igre: FPS
Razvojni Tim: Crytek Studios
Izdavač: EA
Datum Izlaska: 16. novembar 2007
Veličina: 1 DL-DVD
Ostali screenshotovi: Crysis

Minimalna konfiguracija:
CPU: Intel Pentium 2.8 GHz ili AMD Athlon 2800+
RAM: 1 GB
VGA: GeForce 6600 ili ATi Radeon X1600Pro


Preporučena konfiguracija:
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 ili AMD AthlonX2 5000+
RAM: 2 GB
VGA: GeForce 8800GTS 640 MB ili ekvivalent


Ocene
Grafika: 94
Zvuk: 89
Igrivost: 91
93/100 Izvanredno

1 comments:

Анониман је рекао...

vab банк
vab банк
[url=http://globalist.org.ua/?p=19244]vab банк[/url]
http://globalist.org.ua/?p=19244 - vab банк